Trans Media Art Centrum – Członkowie     Czesław CzeT Minkus – zajmuje się twórczością w obszarach współczesnej muzyki elektro-akustycznej, elektronicznej, improwizowanej oraz sztuki audio-wizualnej. Jest artystą muzykiem, ...
menu
Trans Media Art Centrum
Start > 

Wykonawcy

Trans Media Art Centrum – Członkowie

 


 

Czetmac-czetsław CzeT Minkus – zajmuje się twórczością w obszarach współczesnej muzyki elektro-akustycznej, elektronicznej, improwizowanej oraz sztuki audio-wizualnej. Jest artystą muzykiem, kompozytorem, a także autorem projektów muzyczno-medialnych, filmowych i teatralnych.

Od 1975 roku bierze udział w koncertach, wystawach i pokazach działań interdyscyplinarnych na festiwalach, przeglądach oraz sympozjach poświęconych sztuce najnowszej w kraju i za granicą. Jest członkiem – Polskiego Towarzystwa Muzyki Współczesnej (PTMW), Związku Polskich Artystów Plastyków (ZPAP), Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej (PSeME).

Specjalizuje się w realizacji projektów poszukujących wzajemnych relacji obrazu i dźwięku oraz innych przejawów – intuicyjnych i konstruktywnych form potencjalnych przestrzeni komunikacyjno-medialnych. Szukając kontekstów i napięć między tymi światami, komponuje cykle swoich koncertów – pokazów. W trans-medialnych prezentacjach wykorzystuje narzędzia i technologie (od tradycyjnych po najnowsze) dające optymalne możliwości połączenia sztuki wizualnej, fonicznej, performatywnej i innych, kreując wyrafinowane, wielowymiarowe kompozycje.

Realizuje również specyficzne zapisy partyturowe(graficzne, przestrzenne, foto, wideo, a także biofizyczne). W swoich kompozycjach posługuje się m.in. takimi formami jak: koncert muzyczno-medialny, teatr dźwięku, sound-performance, instalacja audio-wizualna, art film, oraz projekty sieciowe net-art. Występuje także z koncertami solowymi grając na trąbce i instrumentach elektronicznych z użyciem m.in. MIDI sterowników, procesorów brzmień, komputerów, czujników świetlnych, laserów, zintegrowanych projekcji video, oraz innych przestrzennych instalacji i obiektów audio-wizualnych.

Ważnym aspektem w części kompozycji jest odkształcanie dźwięków zarówno w sposób akustyczny – (poprzez zestawy rur, płyt metalowych a także wnętrz o charakterystycznej akustyce) – jak i elektroniczny. Dźwięk trąbki często poddawany jest różnorodnym transformacjom zbliżającym go do medium elektronicznego.

Współpracował z trębaczem i kompozytorem Tomaszem Stańko – tworząc w 1984 roku Specjalny Multimedialny Quintet /real. Teatr Stu, Kraków/. Okresowo współpracuje również z innymi muzykami / Michałem Urbaniakiem, Agatą Zubel, Olgą Szwajgier, Markiem Chołoniewskim, Janem Pilchem, i in. / z kręgów – muzyki współczesnej, nowego jazzu, muzyki improwizowanej, teatru dźwięku, muzyki elektro-akustycznej i elektronicznej, oraz wieloma artystami z innych dziedzin medialnych.

Przez pewien czas (1981-85) zajmuje się także oddziaływaniami psychologicznymi /art-terapia, hipnoterapia, inne./ prowadząc m.in. sesje w ośrodku uzależnień w Sokolnikach pod Łodzią oraz w Punkcie Konsultacyjnym przy Klinice Neurologii UJ w Krakowie.

W roku 1983 zawiązuje otwartą formację – Space Light Orchestra (SLO), następnie w 2000 roku powołuje do istnienia – Music Media Art Ensemble (MMAE), oraz w 2009 r. – MINKUS-TMAexplorers, zapraszając do współpracy – w zależności od specyfiki poszczególnych projektów – muzyków, artystów medialnych i innych wykonawców.

W 2006 zakłada Fundacje TRANS MEDIA ART CENTRUM (TMAC). W 2009 oraz 2014r. zostaje stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w dziedzinie – muzyka.

 


 

Józef Skrzek – Pochodzący ze Śląska jeden z najwybitniejszych polskich muzyków w historii. Józef Skrzek jest założycielem jednego z najważniejszych polskich zespołów, SBB, z którym wydał kilkadziesiąt płyt. Równie imponująco wygląda solowa dyskografia Skrzeka. Już w 1970 r. stawiał pierwsze kroki jako basista oraz pianista zespołu Bre
akout. Po rocznej współpracy powrócił jednak na Śląsk, żeby założyć swój ulubiony zespół – SBB. To wielkie szczęście, że powstał ten projekt, bowiem właśnie SBB stworzyło całkiem nowy nurt w muzyce polskiej, a może i światowej. W latach 1972-1973 trzej muzycy współpracowali również z Czesławem Niemenem pod nazwą Grupa Niemen.

Multiinstrumentalista oraz kompozytor Józef Skrzek zademonstrował światu nową formułę muzyki uniwersalnej, ze słowiańską romantyką oraz buntowniczą dynamiką rocka, zapraszając do współpracy Antymosa Apostolisa oraz Jerzego Piotrowskiego. W pierwszych dziewięciu latach działalności zburzyli wszelkie konwencje rynkowe, nagrali kilkanaście płyt w wielu krajach, sprzedali kilka milionów płyt.

Sam Józef Skrzek komponuje oraz występuje w różnych ciekawych konstelacjach oraz solo. Tworzy muzykę elektroniczną, prezentując ją na festiwalach el-muzyki (Wyspa Muzyki Elektronicznej ’84 we Wrocławiu, festiwale ZEF w Piszu – lata 1996, 1997, 2000 oraz 2003, Ricochet Gathering 2004, 2005, 2006 – Komarno, Gomera, Florencja) oraz w swoim stałym atelier – Planetarium Śląskim w Chorzowie. Już ponad 20 lat regularnie występuje tam czy to solo, czy z zaproszonymi gośćmi.

Z powodzeniem komponuje muzykę filmową. Od końca lat 70. współpracował m.in. z Piotrem Szulkinem przy filmach „Golem” i „Wojna Światów – Następne Stulecie”, z Jerzym Skolimowskim przy filmie „Ręce do góry”, z Mieczysławem Waśkowskim przy filmie „Czas dojrzewania”, wreszcie z Lechem Majewskim przy operze i filmie „Pokój saren” oraz filmach „Angelus” i „Ogród rozkoszy ziemskich”. Tworzy także dla teatru – „Otello” Teatru TV (1981), „Kaligula” warszawskiego Teatru Dramatycznego (1982), „Noc w operze”, „Terroryści” i „Opowieści lasku wiedeńskiego” Teatru Dramatycznego w Częstochowie, „Medea” warszawskiego Teatru Powszechnego (1989), „Wieczór trzech króli” sosnowieckiego Teatru Zagłębia (2000) czy „Historyja o chwalebnym zmartwychwstaniu” Teatru Polskiego w Bielsku-Białej – to tylko najważniejsze z dokonań na tym polu. Współtworzył także widowisko „Karłowicz – Interpretacje”, realizowane wspólnie m.in. z Adamem Hanuszkiewiczem oraz Ewą Wycichowską.

W końcu lat 80. aktywnie działał w Hamburgu tworząc Video Art Production, pisząc wiele muzyki filmowej i teatralnej. Po roku 1990 nawiązał stałą współpracę z artystami skupionymi wokół studia Pink Noise w Aachen – z tych znajomości zrodził się międzynarodowy Welcome Project Group.

W latach dziewięćdziesiątych zaprezentował szereg dużych, plenerowych spektakli muzycznych.

Wiek XXI w działalności Józefa Skrzeka to kontynuacja dróg naznaczonych naście lat wcześniej, ale i szukanie wciąż nowych form wyrazu. W 2001 roku napisał muzykę do przedstawienia teatralnego „L’Improbable Rencontre” teatru im. Romain Rolland’a w Villejuif pod Paryżem oraz zilustrował film „Angelus” Lecha Majewskiego oraz serial TVP „Serce z węgla”.

W 2012 r. w Bydgoszczy odbyła się premiera pierwszego polskiego opartego na zasadach Teatru Tworzenia, awangardowego oratorium „Terrarium”; autorstwa Józefa Skrzeka i Jarosława Pijarowskiego.
Niedawno Józef Skrzek reaktywował zespół SBB i gra koncerty w jego pierwotnym składzie.
 


 

Jan Pierończyk – Jeden z najwybitniejszych i najbardziej kreatywnych polskich muzyków jazzowych oraz „największych innowatorów w polskim jazzie”, jak pisze „Gazeta Wyborcza”. Jeszcze dalej poszedł prestiżowy niemiecki dziennik „Frankfurter Allgemeine Zeitung” nazywając go „promieniem nadziei na wschodnioeuropejskiej scenie jazzowej”.

Koncertuje na całym świecie. Zdobył wiele nagród. W rok 2014 po raz dziesiąty został „Najlepszym Saksofonistą Sopranowym” według magazynu „Jazz Forum”. W 2011 roku nominowany w pięciu kategoriach do nagrody „Fryderyk”, zdobył dwie najważniejsze statuetki, jako „Jazzowy Muzyk Roku” oraz za „Jazzowy Album Roku”.
W latach 2004-2005 dyrektor artystyczny festiwali Jazz aux Oudayas i Jazz Au Chellah w Rabacie, stolicy Maroko. Obecnie także dyrektor artystyczny Sopot Jazz Festival. Od sześciu lat związany z prestiżową wytwórnią płytową Jazzwerkstatt Berlin. Komponuje także muzykę do spektakli teatralnych.

Adam Pierończyk współpracował z takimi muzykami jak: Gary Thomas, Greg Osby, Sam Rivers, Archie Shepp, Bobby McFerrin, Tomasz Stańko, Ted Curson, Anthony Cox, Joey Calderazzo, Leszek Możdżer.
 


 

Marek ChołonMarek Chołoniewksiiewski (ur. 23.10.1953, Kraków), ukończył studia gry na organach (L. Werner), teorii muzyki i kompozycji (B.Schaeffer) oraz muzyki elektronicznej (J.Patkowski) w krakowskiej Akademii Muzycznej. W 1977 roku założył stowarzyszenie Muzyka Centrum, Pracuje od 1976, a od 2000 jest kierownikiem Studio Muzyki Elektroakustycznej Akademii Muzycznej w Krakowie.

Jest założycielem i współtwórcą wielu zespołów: Pociąg Towarowy, Studio MCH, Studio Ch&K, CH&K&K, mc2 duo, Double Mark, Inifinity Quartet, Natural Plastic, Kinetic Trio, dizzy kinetics. Pisze muzykę instrumentalną, elektroakustyczną, dla radia, filmu i TV, jest autorem instalacji dźwiękowych i wideo, projektów audiowizualnych, przestrzennych i sieciowych. Koncertuje, prowadzi kursy i wykłady w wielu krajach Europy, Azji, Ameryki Płn. i Płd.

Jest inicjatorem, dyrektorem artystycznym, koordynatorem i partnerem wielu międzynarodowych projektów artystycznych: seria Audio Art (1987), Festiwal Audio Art (1993), Międzynarodowe Warsztaty Muzyki Współczesnej Kraków/Stuttgart (1993), Internationale Akademie für Neue Komposition und Audio Art (1993), Filmy Nieme z Muzyką Live (1994), GlobalMix (1998), Statek Artystów (2000), GPSArt (2000), Ensemble Spiel (2003), Bridges i European Modern Orchestra (2003/2005), Polskie Stowarzyszenie Muzyki Elektroakustycznej (polska sekcja CIME/ ICEM, 2005), Integra (2005-2010), Polska Sztuka Dźwiękowa w Chinach i Chińska Sztuka Dźwiękowa w Polsce (2006/2007), PAFME (2006), European Course for Musical Composition and Technologies (2006), Dni Kultury Polskiej w Luksemburgu (2008), Integra (2006).

Otrzymał Nagrodę Honorową ZKP, Nagrodę Ministra Kultury oraz Independent Project Grant fundacji CEC ArtsLink w Nowym Jorku.

Od 2008 jest Sekretarzem, a od 2011 Prezesem Międzynarodowej Konfederacji Muzyki Elektroakustycznej (CIME
/ICEM).
 


 

Agata Zubel – zubelUrodziła się we Wrocławiu. Tam też ukończyła z wyróżnieniem Primus Inter Pares studia kompozytorskie w klasie Jana Wichrowskiego oraz wokalne pod kierunkiem Danuty Paziuk-Zipser na Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego. Studia pogłębiała również w Holandii oraz na licznych kursach. W 2004 roku uzyskała tytuł doktora, a w 2014 doktora habilitowanego sztuki muzycznej. Na co dzień wykłada na wrocławskiej akademii muzycznej. Jest stypendystką m.in. Ministra Kultury, Rockefeller Foundation, Ernst von Siemens Musikstiftung, Zarządu Miasta Wrocławia, oraz Fundacji Edukacji Międzynarodowej. Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego uhonorował ją odznaką “Zasłużony dla Kultury Polskiej”. Jest także członkiem Związku Kompozytorów Polskich.

Jako wokalistka brała udział w wielu prestiżowych wydarzeniach muzycznych. W jej repertuarze specjalne miejsce zajmuje muzyka najnowsza.

Uczestniczyła w eksperymentalnym projekcie improwizacji podczas koncertu zamówionego przez organizatorów Międzynarodowych Kursów Kompozytorskich w Darmstadt.

Laureatka kilkunastu konkursów (w tym międzynarodowych) – zarówno wokalnych jak i kompozytorskich. Na początku 2005r. otrzymała prestiżowy Paszport Polityki. W tym samym roku jej II Symfonia – napisana na zamówienie rozgłośni Deutsche Welle – została prawykonana podczas Festiwalu Beethovenowskiego w Bonn. Każdy kolejny rok twórczości Agaty Zubel to sukces na arenie ważnych wydarzeń artystycznych zarówno w Polsce jak i na świecie.
 


 

Jan Peszek – Aktor teatralny, telewizyjny i filmowy. W 1966 roku został absolwentem krakowskiej PWST. W tym samym roku przeprowadził się do Wrocławia, gdzie 22 października zadebiutował na scenie Teatru Polskiego. W sezonie 1975-1976 był aktorem łódzkiego Teatru Nowego, a od 1979 do 1981 Teatru im. S. Jaracza. Ponadto występował w Teatrze Polskim w Poznaniu (1981-82), Słowackiego w Krakowie (1982-86), Starym Teatrze w Krakowie (1986-92). Od r. 1997 jest aktorem Teatru Narodowego w Warszawie, współpracuje także z Teatrem im. Słowackiego w Krakowie. W ostatnich latach zajmuje się również reżyserią i produkcją własnych spektakli. Wykłada w krakowskiej PWST. Jest laureatem wielu prestiżowych nagród (m.in. nagroda Wojewody Wrocławskiego za realizację i wykonanie „Scenariusza dla trzech aktorów” Schaeffera w 1987 r., „Złoty Wawrzyn Grzymały” w 1994 r., Nowy Jork – I Festiwal Sztuk Wschodnioeuropejskich – nagroda za występ w „Scenariuszu dla jednego aktora” wg tekstu B. Schaeffera w 1995 r., nagroda Miasta Krakowa za wybitne osiągnięcia w sztuce aktorskiej w 2014 r.)
 


 

Jerzy  Adam Gracjan Vejerzy-vetulanitulani – profesor nauk przyrodniczych, psychofarmakolog, neurobiolog, biochemik, członek Polskiej Akademii Nauk i Polskiej Akademii Umiejętności, doctor honoris causa Śląskiego Uniwersytetu Medycznego i Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. W latach 1976–2006 kierownik Zakładu Biochemii, a obecnie wiceprzewodniczący rady naukowej Instytutu Farmakologii PAN, profesor Małopolskiej Szkoły Wyższej im. J. Dietla w Krakowie.

Autor kilkuset prac badawczych o międzynarodowym zasięgu, współtwórca hipotezy β-downregulacji jako mechanizmu działania leków przeciwdepresyjnych. W 1983 laureat Międzynarodowej Nagrody Anna Monika II klasy za badania nad mechanizmami działania elektrowstrząsu. Jeden z najczęściej cytowanych naukowców polskich w dziedzinie biomedycyny. Popularyzator nauki, przez ponad dwie dekady redaktor naczelny czasopisma „Wszechświat”. Zwolennik legalizacji marihuany i ogólnej depenalizacji narkotyków, krytyk represyjnej polityki narkotykowej w Polsce. Odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi i Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski.
 


 

Michał Dymny – jest muzykiem improwizatorem. Gra na gitarze elektrycznej, na której wykształcił indywidualny styl oparty między innymi na technikach sonorystycznych i preparacjach instrumentu. Współuczestniczył w przedsięwzięciach organizowanych przez krakowski kolektyw Improvising Artists, a także w projektach o nazwie Entropy, Process – Laboratory of Intuition, Elder Space Bankers oraz Cracow Improvisers Orchestra. Współpracuje z improwizatorami z wielu krajów, brał udział w festiwalach: Sacrum Profanum, Audio Art, Unsound, Sound Exchange, PAFME Festival, Laboratorium Intuicji, Jazz Bez, 2nd RELATIVE (CROSS)HEARINGS FEST w Budapeszcie, International Performance and Grave Music Festiwal w Szentendre i innych. W latach 2008-2009 organizował Open Sessions – otwarte sesje muzyki swobodnie improwizowanej wraz z klubem Święta Krowa w Krakowie oraz Radiem Art. Obecnie angażuje się w liczne inicjatywy związane z improwizacją kolektywną, jest członkiem Institute of Intuition – grupy zajmującej się intuitywnymi i indeterministycznymi formami tworzenia muzyki, gra w zespołach Nucleon i HiQ oraz komponuje muzykę teatralną i filmową, działając między innymi w kolektywie Sound Ensemble. Ukończył filmoznawstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim.
 


 

Marmarcin_oles_fot.marcin_oles_3cin Oleś – kontrabasista, kompozytor, jazzman, autor muzyki filmowej, producent. Pochodzi z muzycznej rodziny – jest muzykiem w trzecim pokoleniu. Uczeń geniusza i innowatora kontrabasu Francois Rabbath. Improwizator.

Współpracuje, tworząc przede wszystkim z bratem bliźniakiem: Bartłomiejem Oleś, z muzykami z całego świata i z czołówką polskiego jazzu, m.in: David Murray, Theo Jörgensmann, Rob Brown, Christopher Dell, Albrecht Maurer, Fank Gratkowski, Julien Petit, Manuel Hermia, Sameer Makhoul, Omri Mor, Gabor Subic, Istvan Grencso, Ken Vandermark, Erik Friedlander, Kenny Werner, Matthew Shipp, Chris Speed, Simon Nabatov, Jean-Luc Cappozzo, Anthony Coleman, Rudi Mahall, Michael Rabinowitz, David Rempis, Mircea Tiberian, Emmanuelle Somer, Andrzej Przybielski, Adam Pierończyk, Mikolaj Trzaska, Wolfgang Reisinger, Herb Robertson.

Należy do najbardziej kreatywnych artystów na polskiej scenie jazzowej, co zostało dostrzeżone i wysoko ocenione zarówno przez publiczność, jak i niezależną krytykę. Zdobywca licznych nagród i wyróżnień, mogący pochwalić się bardzo bogatą dyskografią. Wiele z tych płyt uznano za najlepsze albumy jazzowe w danym roku.

Występował między innymi na festiwalach Jazz Brugge, Kerava Jazz, Montreux, Jazz DOR Strasbourg, EuroMed, Jazzy Colors Paris, Jazz en Nord Lille, New Sound Kyjiv, Europa Jazz Fest Graz, Modern Jazz Fest Rudersdorf, Lüneburger Jazznights, Jazz Meets World [Prague], Pepsi Siget Festival [Budapest], Jeunesses Musicales [Romania], Jazz no Borders [Ukraine], Albaimpro [Hungary], Era Jazzu Festival Warsaw.
 


 

Jan Pilch – w 1981 ukończył z wyróżnieniem studia w krakowskiej Akademii Muzycznej w klasie perkusji J.Stojko. Dalsze wykształcenie kontynuował u Luigiego Torrebruno i Franco Campioniego we Włoszech. Jako solista i kameralista uczestniczył wielokrotnie w najważniejszych polskich festiwalach muzyki współczesnej ,(Warszawska Jesień, Poznańska Wiosna, Musica Polonica Nova-Wrocław, Sacrum Profanum Krakow, Audio-Art.-Kraków,Stuttgart ), a także w festiwalach w Dreźnie, Norymberdze ( Musik des XX Jahrhunderts ), Salzburgu ( Aspekte ), Amsterdamie, Berlinie (Inventionen), Monachium, Moskwie, Kyoto, Sendai, Tokyo, Prisztinie (DAMM), Bratysławie. Za interpretację „Wariantów„ K.Moszumańskiej – Nazar otrzymał „ Medal Polihymnii” na Poznańskiej Wiośnie Muzycznej w 1980 r. Jest założycielem i członkiem Krakowskiej Grupy Perkusyjnej oraz Stowarzyszenia Artystycznego „ Muzyka Centrum” i zespołu Mr. Bober’s Friends. Był członkiem grupy jazzowej Laboratorium, międzynarodowego tria Crossover, zespołu Anawa Marka Grechuty. Współpracował z zespołem MW2, orkiestrą symfoniczną Filharmonii Krakowskiej, Orchestra Giovanile w Lanciano ( Włochy), Opera Factory w Zurichu, Orkiestrą Kameralną w Bazylei, a także musicalem „Cats” w Zurichu. Koncertował i nagrywał z większością czołowych muzyków polskiej sceny jazzowej i  rozrywkowej. W 1993 roku powołal do życia własny zespół – Inside Drumming.

Jan Pilch dokonał prawykonań utworów takich kompozytorów jak: K. Moszumańska – Nazar, B. Schaeffer, H. Kulenty, R.Szeremeta, Z. Abril, A.Zubel, M. Długosz, A. Zawadzka – Gołosz. Prowadził zajęcia na międzynarodowych kursach muzyki współczesnej m. in. w Stuttgarcie, Schwazu, Kazimierzu nad Wisłą, Radziejowicach, Krakowie. W latach 1994 – 1996 był solistą w Orquesta Filarmonica de Gran Canaria. Od 1982 r. jest wykładowcą Akademii Muzycznej w Krakowie. Jest twórcą i dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Perkusyjnego „Źródła i Inspiracje”, kieruje Katedrą Muzyki Współczesnej i Jazzu w krakowskiej Akademii Muzycznej.
 


 

Kuba Rukuba-rutkowski-małetkowski – Perkusista i kompozytor. Jest muzykiem improwizującym. Czynnie działający od 1987 roku. Ma na swoim koncie ponad 30 nagranych płyt z różnych stylistykach m.in. jazz, rock, pop, punk, metal, reggae, etno. Jest również współtwórcą muzyki do wielu spektakli teatralnych. Obecnie współpracuje z grupami tj. Max Klezmer Band, Nucleon, Pulsarus, Maleńczuk/Tuta/Rutkowski Super Trio, Maleńczuk/Waglewski-Koledzy, Tomek Różycki Quintet.

 
 
 


 
Wiktor Krzak – Absolwent oraz doktorant Akademii Muzycznej w Krakowie. Kontrafagocista Orkiestry Akademii Beethovenowskiej, współpracuje z wieloma orkiestrami symfonicznymi w Polsce i za granicą.

Poza klasycznym repertuarem komponuje i wykonuje muzykę elektroniczną, uprawia swobodną improwizację oraz szeroko pojęte eksperymenty muzyczne.

Brał udział w takich projektach, jak EWCM w ramach festiwalu Warszawska Jesień, Cracow Improvisers Orchestra,  Conduction Lawrenca D. „Butch” Morrisa podczas warszawskiego festiwalu Ad Libitum, czy wykonaniach Orkiestry Odyssey pod dyrekcją Adama Kaczyńskiego.

Poszukując nowych możliwości współczesnego fagotu wykonuje muzykę improwizowaną z takimi instrumentalistami, jak Tomek Chołoniewski i Paulina Owczarek (Uncharted Territoty, RadioActive Duo), Michał Dymny, Piotr Żyła, Philip Palmer, Barbara Meyer, Wojciech Kozłowski i Marcin Kulka (KT66) i inni…

Trio Uncharted Territory z jego udziałem występowało na festiwalu Hurta Cordel w Barcelonie oraz nagrywało dla wydawnictwa Discordian Records.

Będąc projektantem sprzętu audio konstruuje również instrumenty i efekty elektroniczne, szczególnie chętnie stosując lampy elektronowe i dawne układy analogowe.
 


 

michał gorczyca

Michał Gorczyca – Muzyk, kompozytor, od 1996 roku występował jako DJ Dokuro. Twórca formacji Fractal Beatz. Współzałożyciel i prezes stowarzyszenia Commbo zajmującego się twórczością i propagowaniem kultury audiowizualnej w kraju i za granicą. Współpracował przy wielu projektach artystycznych z m.in. Jankiem Simonem, Karoliną Kowalską i Martą Deskur.

Wspólnie z Joanną Warszą stworzyli postfuturystyczną akcję „Bżuh Mózeum” (MN, Kraków 2009). Twórca muzyki do spektakli Mai Kleczewskiej „Opowieści Lasku Wiedeńskiego” (2008) oraz „Zmierzch Bogów”(2010). Z Edwardem Gilem-Deskurem (Edee Dee) robił muzykę do takich przedstawień jak „Werter w Nowym Jorku”(2006) i „Leonce i Lena”(2007) reż. Michał Borcuch. Jest członkiem kolektywu muzyki improwizowanej „Haiku”. Będąc dzieckiem debiutował jako aktor w teatrze Tadeusza Kantora „Niech sczezną artyści” (1988). Gorący zwolennik poetyki samplingu będącej w muzyce odzwierciedleniem poetyki kolażu.
 


 

krzysztof_scuhodolskiKrzysztof Suchodolski – Studia PWSM od 1972 – 77 r. w klasie gry na wiolonczeli prof. W. Hermana. Praca w OTV Kraków 1979 – 1984 r. Wolny zawód – muzyk, kompozytor, dźwiękowiec. Pierwsza muzyka komponowana do filmu „Refleksy” reż. Jerzy Kucia. Do dzisiaj napisał i nagrał muzykę do ponad dwustu filmów dok., teatrów TV i filmów animowanych. Zrealizował dźwięk do ponad 350 programów i filmów. W latach 1980 – 2011, współpraca z zespołem muzyki eksperymentalnej MW2, założonym przez A. Kaczyńskiego. W 1987 r. wydał autorską płytę „SCHI” nagraną w studiu STU. W przygotowaniu płyta „27 lat później”.
 


 

Popesz Cimage descriptionsaba Lang – Artysta wizualny, członek polsko-węgierskiego duetu, znany jako Elektro Moon Vision, który powstał w Budapeszcie w 2004 roku. W ich portfolio znajdują się projekty multimedialne związane z nurtem szeroko pojętego video-artu realizowane w formie widowisk wizualnych, performance’u audiowizualnego, interaktywnych instalacji wideo, wielkoformatowych projekcji multimedialnych, w tym mappingu przestrzennego czy projekcji wideo w spektaklach teatralnych.

Zapraszani są na międzynarodowe festiwale prezentujące nowe sztuki wizualne takie jak ArtMuse, sound:frame w Wiedniu, Cinema Total w Berlinie,Robot Festival w Bolonii czy VJ Fest w Stambule, a w Polsce gościli m.in. na festiwalu sztuk i digitalnej Digital_ia, FreeFormFestival, Plateaux, Selector czy Narracje::Instalacje i interwencje w przestrzeni publicznej w Gdańsku.

Ich prace prezentowane były m.in. w galerii Salon Projektionist i MuseumsQuartier w Wiedniu, w galerii Akarenga Soko w Yokohama, w Japonii oraz na Międzynarodowym Biennale Sztuki Mediów WRO 2011. Praca audiowizualna NZ/X została nagrodzona w konkursie Choping Narodowej Galerii Sztuki Zachęta i WEF oraz podczas festiwaluArtMuse w Bocholt, w Niemczech.
 


 

pawel (1)Paweł Weremiuk – grafik – animator, absolwent Pracowni Filmu Animowanego krakowskiej ASP. Specjalizuje się w projektowaniu projekcji scenograficznych, motion designie i mappingu. Jest autorem projekcji do wielu przedstawień Teatru Groteska, Teatru Ludowego i Opery Krakowskiej. Współpracuje z Off Fasion w Kielcach.

Laureat wyróżnienia XV Międzynarodowego Festiwalu Teatrów dla Dzieci i Młodzieży KORCZAK za projekcje do „Homage a Chagall”. Zwycięzca I nagrody ERA NOWE HORYZONTY – w kategorii filmu animowanego i Best Film 2006 na ANIFEST  oraz Nagrody Specjalnej  za szczególne walory artystyczne na OFAFA za dyplomowy film „Kartki”. Stypendium Artystyczne Ministra Kultury i Sztuki (1997)
 


 

Mariusz_CzarneckiMariusz Czarnecki – studiował perkusje, wykonawstwo muzyki współczesnej, muzykę elektroniczną w krakowskiej Akademii Muzycznej. Członek stowarzyszenia artystycznego „Muzyka Centrum”, Stowarzyszeni „Mandala”, „Kwartetu Olgi Szwajgier”. Jest współzałożycielem Krakowskiej Grupy Perkusyjnej oraz założycielem Prywatnego Studia Muzyki Elektronicznej działającego w latach 1989 – 2009. Jest autorem kompozycji teatralnych, radia oraz „Kwartetu Olgi Szwajgier”. Występował jako solista i kameralista na koncertach i festiwalach muzycznych w wielu państwach europejskich oraz w Stanach Zjednoczonych. Projektuje oraz wykonuje interaktywne systemy multimedialne, perkusyjne, wystawiennicze.

 


 

Piotr Madimage descriptionej – Programista systemów interaktywnych, realizator dźwięku, kompozytor. Napisane przez siebie systemy interaktywne wykorzystuje nie tylko do własnych występów – z chęcią pisze programy dla zaprzyjaźnionych artystów: kompozytorów, muzyków i artystów sztuk wizualnych. Członek Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej, student krakowskiej ASP na kierunku Intermedia.
 
 
 
 
 
 


 

Andrè Ground user_2802154_9721da_hugeII –  to pseudonim pod którym kryje się Andrzej „Skawr” Skwarek – aktualnie grający na elektrycznej wiolonczeli absolwent krakowskiej Akademii Muzycznej (1995). Związany pierwotnie z orkiestrą Sinfonietta Cracovia,  potem z krakowską sceną alternatywną. Członek takich zespołów jak Pudelsi i Wu-Hae. Od 2003 związany z zespołem Z’umba Panduri, który gra muzykę inspirowaną gruzińskim folkiem. Zajmuje się muzyką improwizowaną ( w projektach zespołowych oraz w jednoosobowych Live act’ach.

 
 
 


 

Leszek Hefi Wiśniowski – flecista, saksofonista i kompozytor.  Absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie fletu. Laureat wielu nagród i wyróżnień w tym m.in. Międzynarodowego Konkursu Młodych i Debiutujących Zespołów Jazzowych Jazz Juniors w Krakowie (1993), I Konkursu Standardów Jazzowych w Siedlcach (1996), Nagrody Ministerstwa Kultury i Sztuki (1998), Konkursu Nowa Tradycja w Warszawie (2001).

Muzyk konsekwentnie wykraczający poza ramy jednego stylu czy gatunku, obdarzony zdolnością intuicyjnego łączenia pozornie odległych światów muzycznych. Porusza się w obszarze muzyki jazzowej, etnicznej, klasycznej, związany jest również ze współczesną sceną eksperymentalną. Jest instrumentalistą, u którego w naturalny sposób wirtuozeria łączy się z wyobraźnią i spontanicznością. Autor znakomicie ocenionej przez krytyków, nagranej w niezwykły sposób solowej płyty „Lechoechoplexita” ( CM Records 2006), Ma na swym koncie współpracę z takimi artystami jak: Robert Dick (USA) Krzesimir Dębski, Leszek Możdzer, Krzysztof Ścierański, Michał Nestorowicz, Vishwa Mohan Bhatt, Giridhar Udupa, Sandesh Popatkar (INDIA).

Jest członkiem międzynarodowego projektu: Indialucia. Współpracował również z orkiestrami: Sinfonia Cracovia, Sinfonia Baltica, Filharmonia Pomorska, Philharmonic Chamber Orchestra „Leopolis” ( Lwów),  Filharmonia w Guadalajara (Meksyk), Filharmonia Dolnośląska oraz Ośrodkiem Praktyk Teatralnych – Gardzienice. Jego instrumenty usłyszeć można min, na ścieżkach dźwiękowych do filmów „Stara Baśń”, „Magiczne Drzewo”, „Ranczo”, „Sztos 2” regularnie współpracuje przy produkcjach filmowych z muz.Zygmunta Koniecznego. Koncertuje i nagrywa w Azji, Ameryce i w Europie.
 


 

wieloaktorkaMonika Frajczyk, Stephanie Jaskot i Dominika Majewska – studentki Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie. Wykształcone muzycznie w klasach fletu, altówki i fortepianu. Posiadają wieloletnie doświadczenie taneczne. Ich pasją muzyczna z czasem przerodziła się w fascynację teatrem, gdzie można łączyć wszystkie formy sztuki, którymi się pasjonują.
 
 
 
 
 
 


 

Przemek_SwidaPrzemek Świda – Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, twórca filmów animowanych, grafik, projektant. Współpracował przy tworzeniu wielu filmów autorskich. Otrzymał stypendium Prezydenta Miasta Krakowa oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Członek Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Mieszka i pracuje  w Krakowie.

Skontaktuj się z nami

Imię*
Email*
Wiadomość*
Captcha: